Icoane facatoare de minuni ale Maicii Domnului - Sfantul Munte Athos

Deontologie academica si etica aplicata

0 opinii / Scrie o opinie
  • Cod produs:SC_00324
  • Editura: Eikon
  • 60,00 lei

SAU
ne puteti contacta si la: 0751 166116

DESCRIERE

George COLANG (coordonator)

Deontologie academica si etica aplicata

Editura Eikon, Bucuresti – 2021

Colectia Universitas

Seria Filosofie

Pret 60,00 Lei

 

Extras/ Introducere

Viziunea asupra filosofiei este ca aceasta nu comporta deloc o latura pragmatica. Neintelegerea dimensiunilor ei se rasfrange atunci si asupra manierei in care institutiile si companiile se raporteaza la principiile etice. Din acest motiv, lucrarea de fata isi propune sa puna in evidenta intersectiile dintre etica filosofica si diversele domenii care presupun analiza morala. Prin extindere, etica apare mai mult ca o necesitate fortata in anumite imprejurari in institutii si companii, unde rolul ei ar trebui sa fie unul mai mult decat formal. In alta ordine de idei, recunoastem ca miza lucrarii a fost sa scoata filosofia la lumina prin apelul facut la etica si sferele unde acestea se intersecteaza si chiar se contopesc.

In prima instanta, se va discuta despre axiologie in mediul universitar si astfel se vor contura acele aspecte ce sunt intrinsec legate de integritatea academica. Totodata, suntem constienti ca discutia nu poate fi schitata doar in spatiul deontologiei, astfel ca acest demers este trasat si in spatiul exigentelor filosofice. Nu puteam atunci sa vorbim de integritate fara sa o asternem pe terenul axiologiei si implicit al propedeuticii filosofice. Cum nu puteam sa vorbim de valori morale daca nu aveam terenul pregatit din punct de vedere epistemologic.

In continuare, vom trata problema deontologiei in zona economiei. Pentru acest domeniu, relevanta este discutia despre etica in afaceri. In acest mod, tema pragmatismului economic a fost trecuta nu prin filtrul deontologiei aplicate, ci si prin filtrul eticilor aplicate. Este esential sa intelegem ca miza afacerilor nu este doar profitul; daca ar fi asa, atunci nu ar mai esxista niciun discurs despre capital de incredere in afaceri si in aceeasi masura despre valori morale.