DESCRIERE
Origen
Omilii la Cartea Profetului Ieremia
Volumul II
Editura EIKON, 2024
Traducere din limba greaca de Cristian TUFAN
Extras/ Studiu introductiv
In vreme ce cuvantul omului este numai un element al prezentei sale si nu poate fi despartit de gesturi, cuvantul transcendent al lui Dumnezeu nu ar putea nici el sa fie disociat de gestul dumnezeiesc in istorie. Pe masura ce planul dumnezeiesc de mantuire se realizeaza, taina cuvantului lui Dumnezeu se dezvaluie, mai ales din ziua in care Cuvantul a luat trup si intra in timp Dupa ce Dumnezeu odinioara , in multe randuri si in multe chipuri a vorbit parintilor nostri prin prooroci, in zilele acestea mai de pe urma ne-a grait noua prin Fiul (Evr. 1, 1-2). Si cuvantul s-a facut trup si S-a salasluit intre noi (In 1, 1). Cuvantul si gestul Fiului lui Dumnezeu au redresat omul cazut, l-au tamaduit, ridicandu-l la verticala. Gestul lui Iisus de a pune mana Sa pe trupul omului, gest insotit de cuvantul Sau: Ridica-te!, Mergi! Ia-ti patul tau si mergi! cuvinte-porunci cu efect imediat. Cuvintele si gesturile acestea repun umanitatea in pozitia omului viu. Caci in Iisus Hristos oamenii sunt chemati sa se ridice din moarte pentru a trai in lumina: Desteapta-te cel ce dormi si te scoala din morti si te va lumina Hristos! (Ef. 5, 14).
Dumnezeu care vorbeste este mai intai Dumnezeu care tace: tacerea Lui este prima, fundamentala, esentiala tainei Sale. Intelepciunea dumnezeiasca exista vesnic, inainte de cele mai vechi lucrari. De la inceput,Dumnezeu a afirmat ca noi am fi pentru El fii adoptivi prin Iisus Hristos.