Icoane facatoare de minuni ale Maicii Domnului - Sfantul Munte Athos

Octavio PAZ | Dubla flacara. Dragoste si erotism

0 opinii / Scrie o opinie
  • 29,00 lei

SAU
ne puteti contacta si la: 0751 166116
Produs cumparat impreuna cu:

DESCRIERE

Octavio PAZ    |    Dubla flacara. Dragoste si erotism

HUMANITAS, 2003, 2017

Colectia 12 carti despre lumea in care traim

Traducere din spaniola de Cornelia RADULESCU                                                          

||||

Recapitulare: dubla flacara/ e x t r a s

Intalnirea erotica incepe cu viziunea corpului dorit. Imbracat sau gol, corpul este o prezenta, o forma care, timp de o clipa, este toate formele de pe lume. Abia imbratisam aceasta forma si deja nu o mai percepem ca pe o prezenta si o atingem ca pe o materie concreta, palpabila, care ne incape in brate si totusi este nemarginita. Imbratisand prezenta, incetam de a mai vedea, iar ea, la randul ei, inceteaza de a mai fi o prezenta. Dispersia corpului dorit: vedem numai niste ochi care ne privesc, un gat peste care cade lumina lampii si apoi reintra in intuneric, stralucirea unei coapse, umbra care coboara de la ombilic la sex. Fiecare fragment are o viata proprie, dar trimite la totalitatea trupului. Trup care, dintr-o data, a devenit infinit. Trupul perechii mele nu mai este o forma, se transforma intr-o substanta informa si imensa in care ma pierd si ma regasesc in acelasi timp. Ne pierdem ca persoane, ne regasim ca senzatii. Pe masura ce senzatia devine mai intensa, corpul pe care il imbratisam devine tot mai imens. Senzatia infinitului: ne pierdem corpul in acel corp. Imbratisarea carnala este apogeul si pierderea corpului. Mai este si experienta pierderii identitatii: dispersie a formelor in mii de senzatii si viziuni, cadere in ocean, evaporare a esentei. Nu exista nici forma, nici prezenta: exista doar valul care ne leagana, galopul prin campiile noptii. Experienta circulara: incepe prin abolirea corpului perechii, devenit substanta infinita care palpita, creste, se strange si ne inchide in apele primordiale; o clipa mai tarziu, substanta se risipeste, corpul redevine corp, prezenta reapare. Nu putem percepe femeia iubita decat ca pe o forma ce ascunde o alteritate ireductibila sau ca pe o substanta care se anuleaza si ne anuleaza.

Condamnarea dragostei carnale drept pacat impotriva spiritului nu este crestina, ci platonica. [...]

SPECIFICATII

An aparitie 2003, 2017