Icoane facatoare de minuni ale Maicii Domnului - Sfantul Munte Athos

Alianta cu filosofia in primele veacuri crestine de Gheorghe VLADUTESCU

0 opinii / Scrie o opinie
  • 25,00 lei

SAU
ne puteti contacta si la: 0751 166116

DESCRIERE

Gheorghe VLADUTESCU
Alianta cu filosofia in primele veacuri crestine 
Paideia, 2018
Colectia de studii si eseuri – Filosofie 
Pret 25,00 Lei

 

Extras/ In loc de introducere/ Antiquitas si modernitas
Cu variante (de la intemeierea Constantiopolului, 330, pana la caderea sa, de la sfarsitul Imperiului Roman de Apus, 476, pana la 1453, tot o inchidere de „paranteze”, sau pana la descoperirea Lumii Noi de catre Columb, 1492), Evul Mediu conventional, acela al istoriei „evenimentiale”, era cuprins, ca o viata de om, intre un inceput strict determinat si o incheiere tot asemenea.
De buna seama, orice periodizare constrange (Krzystof Pomian, Periodisation in J. Le Goff, E. Chartier, J. Revel, La Nouvelle Histoire, pp. 455-457; J. Le Goff, Imaginarul medieval, pp. 16, 19). O „epoca” nu incepe cand se sfarseste alta, nici aceasta nu-si inceteaza existenta, facand loc celeilalte. Istoria, mai inainte de a fi „contrapunctata” (de la „evenimente”, in ordine obiectiva, la „perioade”, istoriografic), este continuitate, fiind devenire. Cum ceea ce urmeaza vine din ceea ce ii precede, mai tare este continuitatea; „mai inainte” si „dupa” in istorie, atat „naturala”, cat si „umana”, nu sunt totuna cu „trecutul” si „prezentul” ca instante temporale. Individualul (fizic ori uman) piere in stricta individualitate, ceea ce inseamna ca trece in alt timp. Si generic trece in altul, numai ca in acela al prezentului, fiind ca posibilul fata cu actul.