Icoane facatoare de minuni ale Maicii Domnului - Sfantul Munte Athos

Mihai Dinu GHEORGHIU, Monique de SAINT MARTIN | Educatie si frontiere sociale, Franta, Romania, Brazilia, Suedia

0 opinii / Scrie o opinie
  • 26,95 lei

SAU
ne puteti contacta si la: 0751 166116

DESCRIERE

Mihai Dinu GHEORGHIU, Monique de SAINT MARTIN    |    Educatie si frontiere sociale    Franta, Romania, Brazilia, Suedia

POLIROM, 2011

Seria Collegium – Sociologie, Antropologie

Traducere de Dinu ADAM

||||

Extras din Capitolul II – Experienta educativa si socializare: frontiere discriminatorii, frontiere transgresate, frontiere dorite

Ce este o „buna educatie”? O dezbatere recurenta

Ce acopera campul educatiei, ce ar trebui el sa contina? Aceasta dezbatere revine periodic, fiind in acelasi timp fundamentala si pragmatica. Din Antichitate, cei mai importanti autori i-au acordat atentie (Aristotel, Seneca, Rabelais, Montaigne, Rousseau, pentru a nu-i aminti decat pe cativa). Aceasta dezbatere contrapune o invatare mai curand pasiva, bazata pe un corpus de cunostinte si de coduri prestabilite, unei invatari mai degraba active, bazata pe experienta cotidiana si pe achizitiile sale progresive; iar beneficiile asteptate de la una sau de la cealalta se raporteaza la competenta astfel dobandita pentru a inlesni integrarea in lumea traita, dar si pentru a-ti gasi locul in marile echilibre sociale si in dinamica pe care acestea o determina. [...]

Durkheim formuleaza de la bun inceput ipoteza unei relatii asimetrice intre copil si diferitii sai educatori (parinti, profesori) : primul trebuie sa invete totul de la cei din urma si din comportamentul social exemplar al acestora. Cat priveste competenta educatorilor, aceasta tine de responsabilitatea statului republican, garant al unei dezvoltari sociale armonioase si, in egala masura, garant al progresului social si al ordinii care il insoteste.

SPECIFICATII

Traducere Traducere de Dinu ADAM
An aparitie 2011