Mihai Dinu GHEORGHIU, Monique de SAINT MARTIN | Educatie si frontiere sociale, Franta, Romania, Brazilia, Suedia
- Cod produs:LB-2019-0632
- Autor: Mihai Dinu GHEORGHIU, Monique de SAINT MARTIN
- Editura: Polirom
-
26,95 lei
DESCRIERE
Mihai Dinu GHEORGHIU, Monique de SAINT MARTIN | Educatie si frontiere sociale Franta, Romania, Brazilia, Suedia
POLIROM, 2011
Seria Collegium – Sociologie, Antropologie
Traducere de Dinu ADAM
||||
Extras din Capitolul II – Experienta educativa si socializare: frontiere discriminatorii, frontiere transgresate, frontiere dorite
Ce este o „buna educatie”? O dezbatere recurenta
Ce acopera campul educatiei, ce ar trebui el sa contina? Aceasta dezbatere revine periodic, fiind in acelasi timp fundamentala si pragmatica. Din Antichitate, cei mai importanti autori i-au acordat atentie (Aristotel, Seneca, Rabelais, Montaigne, Rousseau, pentru a nu-i aminti decat pe cativa). Aceasta dezbatere contrapune o invatare mai curand pasiva, bazata pe un corpus de cunostinte si de coduri prestabilite, unei invatari mai degraba active, bazata pe experienta cotidiana si pe achizitiile sale progresive; iar beneficiile asteptate de la una sau de la cealalta se raporteaza la competenta astfel dobandita pentru a inlesni integrarea in lumea traita, dar si pentru a-ti gasi locul in marile echilibre sociale si in dinamica pe care acestea o determina. [...]
Durkheim formuleaza de la bun inceput ipoteza unei relatii asimetrice intre copil si diferitii sai educatori (parinti, profesori) : primul trebuie sa invete totul de la cei din urma si din comportamentul social exemplar al acestora. Cat priveste competenta educatorilor, aceasta tine de responsabilitatea statului republican, garant al unei dezvoltari sociale armonioase si, in egala masura, garant al progresului social si al ordinii care il insoteste.
SPECIFICATII
Traducere | Traducere de Dinu ADAM |
An aparitie | 2011 |