Icoane facatoare de minuni ale Maicii Domnului - Sfantul Munte Athos

Imblanzirea lumii prin iubire. Lumini filocalice - Pr. Adrian Agachi

0 opinii / Scrie o opinie
  • 31,00 lei

SAU
ne puteti contacta si la: 0751 166116

DESCRIERE

PREOT ADRIAN AGACHI | IMBLANZIREA LUMII PRIN IUBIRE. LUMINI FILOCALICE. 

Editura TRINITAS a Patriarhiei Romane -2017. 

COLECTIA MEDIA CHRISTIANA. 

SERIA LUMINA. 


Extras din primul capitol – Talasie Libianul-un simplu epigon al Sfantului Maxim Marturisitorul? 

Cuviosul Talasie Libianul este, in dese randuri, considerat un simplu tributar al operei sfantului Maxim Marturisitorul, ne-am propus, in cele ce urmeaza, sa descoperim partea originala a scrierii sale Despre dragoste, infranaresi petrecerea cea dupa minte, cunoscuta mai ales sub titlul prescurtat Despre dragoste. Desi patrologii moderni considera ca Talasieeste un simplu epigon al Sfantului Maxim Marturisitorul, fiindu-i si ucenic direct , scrisoarea celui din urma adresata acestuia, de la inceputul Raspunsurilor catre Talasie, afirma exact contrariul. 

Asemanari si deosebiri 

In scurta introducere a operei lui Talasie din volumul 4 al Filocaliei, Parintele Dumitru Staniloae discuta influenta Sfantului Maxim Marturisitorul asupra acestuia. Se pare ca Talasie a fost egumen al unei manastiri din Libia si ca a facut cunostinta cu Sfantul maxim Marturisitorul cu prilejul catorva calatorii intreprinse de acesta in Africa. Data primei lor intalniri poate fi stabilita in jurul anului 626. Intre 631 si 633, Sfantul Maxim ii adreseaza scrierea sa Raspunsuri catre Talasie, continand talcuirea a 65 de pasaje dificile din Sfanta Scriptura, pe care Talasie i le indicase printr-o scrisoare. In epistola din introducerea acestei scrieri, Sfantul Maxim Marturisitorul se declara ucenic al lui Talasie. Este foarte posibil ca ei sa fi intretinut doar o relatie amicala, fara a intra in raporturi de filiatie duhovniceasca. Este greu de crezut ca Talasie putea fi maestrul Sfantului Maxim, dar este la fel de greu de crezut ca un parinte spiritual se poate considera “ucenicul” ucenicului sau. Parintele Staniloae remarca unele amanunte trecute cu vederea de cercetatorii actuali. In ciuda faptului ca Talasie este considerat clar “dependent” de Sfantul Maxim, scrierea este mult mai ordonata din punct de vedere stilistic, contine acrostihuri interesante si insista mai mult asupra termenului de “liniste”, de “isihie”. Citandu-l pe Mansi, Parintele Staniloae discuta chiar de o eventuala prezenta a lui Talasie la Sinodul de la Lateran (649). 


SPECIFICATII

An aparitie 2017