Icoane facatoare de minuni ale Maicii Domnului - Sfantul Munte Athos

Sfantul Macarie Egipteanul  |  Cuvinte ascetice si epistole. Vol. II

0 opinii / Scrie o opinie
  • 48,00 lei

SAU
ne puteti contacta si la: 0751 166116
Produs cumparat impreuna cu:

DESCRIERE

Sfantul Macarie Egipteanul  |  Cuvinte ascetice si epistole. Vol. II

https://www.librariabizantina.ro/cuvinte-ascetice-si-epistole-vol-2-sfantul-macarie-egipteanul.html?search=Cuvinte%20ascetice%20si%20epistole

DOXOLOGIA – Iasi, 2017

Colectia Viata in Hristos - Pagini de Filocalie

Traducere din limba greaca veche de Laura Enache

Editie ingrijita de Pr. Dragos Bahrim

Carte tiparita cu binecuvantarea Inaltpreasfintitului TEOFAN, Mitropolitul Moldovei si Bucovinei

||||

Extras din Cuvantul al 42-lea – Fara voia noastra, nu poate nimic rautatea vrajmasului impotriva noastra

Rautatea si puterea celui viclean, fara conlucrarea voii omului, sunt aproape moarte si neputincioase si au numai o parere de frica si de amenintare. Dar cand are voia conlucrand cu voia vrajmasului, care se indulceste de sugestiile lui, atunci il lupta pe el ca un om viu si puternic. Trebuie, prin urmare, sa ne pazim si sa ne straduim in tot chipul ca voia noastra sa fie in dezacord si fara nicio legatura cu cel rau, ca sa slabeasca de la sine si sa moara, neputand lucra prin noi nimic din cele pe care le doreste el. (1)

Aceasta este lupta crestinilor, iar cel cel care o duce trebuie sa nu conlucreze cu sugestiile lui rele, ca sa nu prinda puteri si tarie asupra noastra prin noi insine, ci, slabindu-se in sine si neputand sa faca prin noi ceea ce voieste, sa moara desavarsit, ca sa imparateasca harul in noi. Caci patima pacatului care s-a intamplat in suflet prin caderea lui Adam, care la oameni este fara de vindecare, poate fi tamaduita numai de Dumnezeu. Pentru aceea a avut loc si venirea Domnului: Iata, zice, Mielul lui Dumnezeu, Cel  ce ridica pacatul lumii. Altminteri este cu neputinta sa primim vindecare prin zeci de mii de leacuri ale Duhului, daca voia noastra libera si alegerea noastra nu va inceta sa pacatuiasca, fiind legata de rautate. (2)

Asa cum durerea spinului infipt in picior sau a altceva care este in trupul nostru este cu neputinta a fi vindecata cu zeci de mii de leacuri, daca mai intai nu se scoate spinul, tot astfel este si cu tot ce are sufletul din voie libera, patima sau ura fata de aproapele, sau pizma, sau ciuda, sau trandavie, sau altceva, ravna sau vreo legatura ce pare binecuvantata: daca voia libera nu se intoarce desavarsit de la preconceperile in minte si de la obiceiurile care nu sunt bune, si nu va inceta si nu se va linisti de ele, este cu neputinta sa se faca tamaduire desavarsita sufletului prin puterea Duhului si sa fie restaurat la vechea noblete a curatiei. (3)

Extras de la p. 252

Trebuie, asadar, ca cel care vrea sa fie vrednic de Domnul mai intai sa se desparta de toate cele vazute si sa urasca lucrurile din lume si placerile, si desfatarile, si slava, si rangurile, si avutiile, si patria, parinti, si rude, si prietenii cei dupa trup, si cinstirile, si laudele, si inchinarile oamenilor si, dupa ce birui luptand bine in cele vazute, mai departe, trebuie ca el sa staruie in Domnul in toata rugaciunea si osteneala, in cererea rugaciunii, ca sa primeasca arma din cer, sabia Duhului, si sa se exerseze in aceste arme. (11)

Asa cum ostasii tineri, care au primit de curand armele, trebuie sa se antreneze in arme si sa le studieze si numai dupa aceea sa intre in razboi. Dar este altul care, deja intrat si iesit din razboaie multe, nu se teme, ci se duce cu curajul inimii, de nimic temandu-se. Asa  si aici, cei care primesc din cer armele duhovnicestise antreneaza in ele calauziti si chivernisiti  si invatati fiind de har cum trebuie sa lupte cu dusmanii cei nevazuti, astfel se duc in razboiul impotriva duhurilor rautatii, ca sa nu fie precum fricosii sau precum cei care se spaimanteaza. Si sunt altii pentru care razboiul este atat de usor, ca o joaca, fiindca adeseori au intrat si au iesit si, prin credinta Domnului si prin puterea armelor Duhuluinimicind si biruind pe vrajmasi, sunt indrazneti si mereu gata de lupta si ajung la mai mari inaintari zi dupa zi. Dar aceste masuri sunt altele fata de ale celui care lupta pentru prima data. Daca nu are armele Duhului, nu poate sa lupte impotriva dusmanilor si sa ia biruinta impotriva duhurilor rautatii, caci este pierdut de ele. Asa cum, in cele vazute, nimeni nu lupta fara sabii si arme, fiindca este ucis, tot asa si aici.

SPECIFICATII

An aparitie 2017