Reprezentari ale cartii postale. O noua criza media la inceput de secol de Monica CURE
- Cod produs:CT_0432
- Autor: Monica CURE
- Editura: Cartea Romaneasca
-
63,00 lei
DESCRIERE
Monica CURE
Reprezentari ale cartii postale. O noua criza media la inceput de secol
Editura Cartea Romaneasca – Educational, 2022
Colectia Amprente
Prefata si traducere din limba engleza de Dana BADULESCU
Extras/ Introducere – Cartea postala Frankenstein
In iulie 1900, primul numar al revistei ilustrate britanice The Picture Postcard (Cartea postala ilustrata) incepea cu o scrisoare, „Catre cititorii nostri, Apologia Pro Vita Nostra”:
Indraznim sa spunem ca cititorii revistei The Picture Postcard vor fi surprinsi de interesul fantastic si extrem de larg pe care il starneste o chestiune aparent lipsita de importanta si ieftina cum este cea a cartii postale ilustrate. Desi poate sa para o simpla imagine in miniatura a cine stie carui orasel sau oricarui alt loc de interes pentru calatorul aflat in trecere, cartea postala poate prezenta un interes si o semnificatie la care nici nu s-ar fi gandit cei carora nu le-a pasat inca sa acorde putina atentie acestei chestiuni.
Cam la fel ar trebui sa inceapa si aceasta carte. A propune o analiza a semnificatiei cartilor postale specialistilor societatii media tehnologizate de astazi, in care formele de comunicare sociala si tehnologia sofisticata evolueaza mereu, surprinde cu adevarat, la o prima vedere. Efectul ar trebui sa fie acelasi si in cazul cititorilor de literatura. Expresiile pe care le asociem cu mesajele scrise pe cartile postale sunt acum la fel de cliseistice ca si imaginile (de multe ori fotografice) de pe ambele parti. Nu stam prea mult pe ganduri sa recunoastem in aceste forme mici dreptunghiulare o forma de „comunicare personala”, dar am putea sa ne intrebam ce anume trimitem, mai exact, atunci cand expediem o carte postala – si daca cineva la inceputul secolului al XX-lea ar fi intentionat acelasi lucru.
