Psihologia comunicarii. Teorii si metode de Jean-Claude ABRIC
- Cod produs:CT_0210
- Autor: Jean-Claude ABRIC
- Editura: Polirom
-
34,95 lei
DESCRIERE
Jean-Claude ABRIC
Psihologia comunicarii. Teorii si metode
POLIROM, 2022
Seria Collegium. Psihologie este initiata de Adrian NECULAU
Editia a II-a revazuta si adaugita
Traducere de Luminita si Florin BOTOSINEANU
Extras/ 4. Posturile si gesturile in comunicare/ 4.1. Posturile
Numim „postura” pozitia si orientarea corpului in timpul interactiunii. Este o modalitate de exprimare kinetica, cu alte cuvinte, o manifestare a limbajului corporal. Fiecare element kinetic poate fi considerat indicatorul unei stari afective, al unei motivatii, al tipului de relatie sociala in care sunt angajati interlocutorii. De altfel, H. Wallon (1960) consdera ca postura este vectorul primordial al functiei de exprimare.
De la W. James (apud Corazze, 1980) incoace, majoritatea autorilor concorda in a defini patru posturi fundamentale, fiecare corespunzand unei atitudini specifice, determinand sau dezvaluind tipul de relatie pe care vorbitorul incearca sa o stabileasca, in mod constient sau nu, cu interlocutorul sau.
Postura in expansiune, cu capul, trunchiul si umerii in extensie, se manifesta (sau e perceputa) ca o atitudine de dominare sau de dispret la adresa Celuilalt.
Postura de respingere [...]
Postura de contractie [...]
Postura de apropiere, cu bustul si capul inclinate spre celalalt, cu bratele si mainile deschise, este postura atitudinii de intampinare, de ascultare, de centrare asupra celuilalt. Contrar posturilor anterioare discutate, aceasta este unul dintre elementele determinante ale unui climat relational pozitiv. Este postura dominanta in ascultarea activa.