DESCRIERE
Preot Prof. Dumitru CALUGAR | Catehetica Manual pentru Facultatile de Teologie
Editura Renasterea – Cluj-Napoca, 2005
Tiparit cu binecuvantarea Inalt Preasfintitului Parinte Bartolomeu Valeriu ANANIA, Arhiepiscopul Vadului, Feleacului si Clujului
Editia a IV-a ingrijita si postfatata de Pr. Prof. Dr. Sebastian SEBU
||||
Extras din Partea a III-a Materia catehizarii si modul de prezentare a catehezei, A. Despre invatamant in general si invatamantul religios in special, 2. Caracterul educativ al invatamantului religios
Dupa cum s-a putut vedea din cele aratate pana aici, invatamantul de orice fel trebuie sa aiba si un caracter educativ, pe langa cel instructiv. Aceasta functie educativa o are, trebuie neaparat sa o aiba, si invatamantul religios. In acest sens se poate afirma chiar ca invatamantul religios ramane numai ca un mijloc in slujba educatiei religioase si ca el isi justifica importanta in masura in care promoveaza educatia religioasa.
De fapt, instructia pentru instructie, fie aceasta religioasa sau nu, n-ar putea realiza din om decat o fiinta unilaterala, dar in nici un caz o personalitate. Conceptia crestina ortodoxa in aceasta materie a subliniat in toata vremea functia educativa a invatamantului religios. Astfel, „pe langa aprofundarea cunostintelor reigioase pe calea adevaratei gnoze crestine, educatia crestina si practica vietii morale ocupau locul cel dintai. Invatamantul catehetic nu se multumea numai cu o simpla credinta, ci cu deplina ei dezvoltare in viata religios-morala a catehumenilor”. Aceasta actiune de instruire si educatie crestina este punctul central catre care se dirijeaza activitatile catehetice. Invatamantul crestin ortodox ramane atasat si azi acestui punct de vedere.