Icoane facatoare de minuni ale Maicii Domnului - Sfantul Munte Athos

Neslefuitele poeme

0 opinii / Scrie o opinie
  • 15,00 lei

SAU
ne puteti contacta si la: 0751 166116

DESCRIERE

Neslefuitele poeme, Cristian Boros, Alexandru Radescu - editura Filos

Poezia nu cere timp pentru a fi scrisa – cere curaj. Cristian Boros si Alexandru Radescu isi invita cititorii intr-un laborator liric inedit, in care combina, alchimic, elemente din retortele modernismului, cateodata, chiar din cele ale curentelor de avangarda, le amesteca intr-un creuzet postmodernist, dar, cu toate acestea, obtin rezultate diferite, care reusesc sa ii defineasca, din punctul de vedere al „vocilor lirice” pe care le reprezinta.

Ambii au de transmis cititorului, prin poemele create, ceva „insuportabil de frumos” despre sine, ceva „insuportabil de frumos” despre el, receptorul demersului lor liric, fiecare optand pentru o alta „formula” (poetica), dar cristalizand, pana la urma, in versurile pe care le scriu, modul in care ecoul vietii cotidiene se rasfrange in sinele propriu, marcat, pana la refuz, de o puternica originalitate si de o profunda sensibilitate.

Cei doi autori sunt cunoscuti publicului cititor, chiar daca vin din doua directii (de creatie) diferite: Cristian Boros, care continua, prin poeziile din acest volum, „aventura poetica” pe care a inceput-o cu volumul Suplu zvacnet vertical (Editura Filos, Bucuresti, 2013) si pe care a continuat-o cu un al doilea volum, Zbor in soapta (Editura Filos, Bucuresti, 2015) si Alexandru Radescu, care vine dinspre segmentul „proza” (jurnal&ctiune), fiind co-autor al volumului Jurnal athonit. Pagini de ucenicie (alaturi de Paul Slayer Grigoriu, Editura Filos, Bucuresti, 2013) si autor al cartii Athos. Insemnarile netacutelor carari (Editura Doxologia, Iasi, 2015).

Daniela RADUCEA

La Cristian Boros, fiecare poezie are o frazare „armonica si melodica” [deloc intamplator mizandu-se pe sugestia muzicala indusa de gerunzii sau de „jocul de cuvinte” (ludicul formal), creator de forme-sens, pe derivarile lexicale (indeosebi cu prefixe), pe elementele de prozodie, ca si pe cele de topica], intreaga sa creatie fiind, de fapt, o metafora largita.

Mai mult, felul in care isi concepe poeziile aminteste de acea interesanta definitie a lui Pierre Schaeffer (Traité des objets musicaux), conform careia „muzica este o arhitectura/ constructie care vorbeste” („la musique est une architecture qui parle”).

Fata de textul liric creat de Cristian Boros, la Alexandru Radescu apare evident mai accentuata tendinta de utiliza intertextul, ca tehnica de lucru aproape predilecta. In cazul primului poet, este de remarcat faptul ca aceasta tehnica apare aproape exclusiv la nivel morfo-sintactic si (rar) prozodic, unde fraza poetica retine „urme” de intertext nichitastanescian, bacovian si blagian, el fiind menit, in special, sa accentueze efectul muzical de ansamblu al poeziei si sa creeze, in acest fel, un anumit mesaj care se urmareste a fi transmis lectorului.

Daniela Raducea

SPECIFICATII

An aparitie 2015
Dimensiuni 13 x 20 cm
Nr. pagini 99
Limba Romana
Cod 978-606-8619-12-5