Icoane facatoare de minuni ale Maicii Domnului - Sfantul Munte Athos

Dimitrios G. TSAMIS | Patericul sinait

0 opinii / Scrie o opinie
  • 20,00 lei

SAU
ne puteti contacta si la: 0751 166116
Produs cumparat impreuna cu:

DESCRIERE

Dimitrios G. TSAMIS    |     Patericul sinait

Apoftegme, povestiri si ispravi ascetice ale sfintilor si fericitilor Parinti din muntele Sinaiului, cel umblat de Dumnezeu, si din pustiul sinait, spre imitare, ravna si invatatura celor ce vor sa izbandeasca vietuirea cereasca si vor sa intre in Imparatia cerurilor

Editura DEISIS – Sibiu, 2010

Editia a II-a

Traducere – Pr. prof. dr. Ioan ICA

||||

Cuvant-inainte – Damianos, arhiepiscopul Sinaiului, Faranului si Raithului / e x t r a s

Concentrarea acestui material – care, desigur, in faza actuala, nu este inca intreg – cu diversitatea lui de elemente biografice, povestiri minunate, experiente duhovnicesti, cuvinte intelepte si apoftegme ale diferitelor figuri de cuviosi cu nume sau fara nume din pustia sinaita, ne-a inspirat ideea unei antologii duhovnicesti de tipul „Patericelor” sau „Gheronticoanelor”.

Aceasta cunostinta cu ascetii veritabili ai pustiei il poarta pe cititor foarte aproape de atmosfera sfintita a Sinaiului, care este locul aratarilor minunate ale lui Dumnezeu din Vechiul Testament iar, mai tarziu, loc iubit prin excelenta al primilor locuitori crestini ai pustiei. Aici, marii vazatori de Dumnezeu, Moise si Ilie, au predat stafeta duhovniceasca iubitorilor inflacarati ai dumnezeirii celei in Trei Sori, pecetluiti cu harul cel nou al lui Hristos. Pentru dragostea lui Dumnezeu, acestia au lasat lumea si si-au facut cuiburile  in stancile de granit ale abruptului masiv muntos din sudul Sinaiului.

Putem conchide linistiti ca ca in Sinai aceasta inflorire duhovniceasca, un adevarat „crin al pustiei”, a inceput inca de la sfarsitul secolului III si ea coincide indeaproape in timp cu primii locuitori asceti ai deserturilor Tebaidei si Nitriei din Egipt si cu cei din pustiurile Palestinei.

O „curiozitate” pentru pentru conceptia lumeasca despre viata, un val de oameni a parasit pe ascuns sau deschis centrele ascetice populate, pline de facilitati si confort, si s-a ndreptat spre pustiurile aspre si dure „inaripat de dragostea dumnezeiasca”. Au venit insetati intr-un pamant uscat si fara apa ca sa se adape din „apa” duhovniceasca tasnita „din piatra”, iar „piatra era Hristos” [1 Co 10, 4}. N-a fost o simpla figura de stil ceea ce s-a spus, si anume ca: „cetatile s-au pustiit iar pustia a devenit cetate”. Se povesteste ca atat de dens populata a devenit zona pustiei cuprinsa in trunghiul Palestina – Sinai – Egipt, ca in ziua de Paste vestea Invierii anuntata de la Ierusalim de ecourile pline de veselie ale toacelor de lemn se transmiteau foarte repede spre micile asezari monahale ale Sinaiului, din chilie in chilie si din schit in schit, si de aici pana la celelalte asezari monahale din pustiurle Egiptului.

SPECIFICATII

An aparitie 2010