Libraria Bizantina / Vezi toate / Carte / Religie / Teologie dogmatica / Teofan ZAVORATUL. Inima si Duhul – O fenomenologie ascetico-mistica
Teofan ZAVORATUL. Inima si Duhul – O fenomenologie ascetico-mistica
de Tomas SPIDLIK
(0 opinii)
Cod produs: LB-2019-043
Autor: Tomas SPIDLIK
Editura: Deisis

Pret: 30,00 lei

Tomas SPIDLIK  |  Teofan ZAVORATUL. Inima si Duhul – O fenomenologie ascetico-misticaEditura DEISIS – Sibiu, 2011Traducere – Maria-Cornelia ICA jrExtras din Introducere“Mi-am gasit inima [In...
citeste mai mult

Cantitate:

-
+
SAU
ne puteti contacta si la: 0751 166 116 (L-V: 9:00-20:00, S: 10:00-18:00)
Teofan ZAVORATUL. Inima si Duhul – O fenomenologie ascetico-mistica
Teofan ZAVORATUL. Inima si Duhul – O fenomenologie ascetico-mistica

(0 opinii)

Pret: 30,00 lei

Tomas SPIDLIK  |  Teofan ZAVORATUL. Inima si Duhul – O fenomenologie ascetico-mistica

Editura DEISIS – Sibiu, 2011

Traducere – Maria-Cornelia ICA jr

Extras din Introducere

“Mi-am gasit inima [Inventi cor meum]!, spune Profetul. Ce descoperire! Inima mea! Nici mai mult, nici mai putin decat inima mea! Nici mai putin decat nodul persoanei mele! Ceva ce exista inaintea mea, ceva care sub pieptul meu continua zvacnirea lui Adam. Ceva care stie mai multe decat mine si care se cere intrebat cu altceva decat in cuvinte. Ceva in mijlocul nostru care e incarcat de puterea de a fi si care e solicitat si care ne raspunde cu fiinta. Ceva pe care n-am sti sa-l comparam mai bine decat cu Rugul aprins, cu acest Rug care arde fara sa se mistuie”.

“Cand Stapanul ne spune: Da-Mi inima ta! (cf. Pr 23, 26) asta vrea sa spuna: Fiul Meu, da-mi ceea ce  in centrul tau insuti e cauza ta, principiul ordonator al vietii tale, ritmul tau sensibil, afectiv si inteligibil. Intoarce-te la izvor! Bate odata cu Mine!”

Sa revenim la izvor! Istoricul urca la izvoarele unei epoci cand vrea sa sesizeze in toatel detaliile si in toate nuantele sale spiritul unui popor in cutare capitol al istoriei sale, sa-i examineze si palpeze radacinile! Filosoful se straduieste sa descopere radacinile prime ale fiintei, pentru a detecta si a sesiza prin ele ce este realitatea, si a putea astfel pastra suveranitatea mintii sale asupra multitudinii de impresii din afara care agita mintile slabe asemenea valurilor marii. Omul de stiinta isi indreapta cercetarile asupra principiilor fundamentale care opereaza in natura vazuta cu scopul de pune materia in slujba omenirii. Cand a descoperit cauza unei boli, medicul e deja la jumatatea drumului spre vindecarea unui pacient.

A cunoaste inseamna a patrunde o stiinta sau un obiect, inseamna a-l sonda pana in strafund, caci cu cat mai mult aprofundam, cu atat atingem esentialul. Ar fi deci contradictoriu ca viata spirituala, care e prin esenta o viata interioara, misterioasa, ascunsa in Hristos (cf. Col 3, 3), sa se poata multumi cu o banalitate superficiala si sa nu caute sa detecteze punctul de contact al legaturilor noastre cu Dumnezeu. Duhovnicul isi antreneaza fiul duhovnicesc sa observe atent in fiecare zi lipsurile si greselile sale pentru a le descoperi radacinile. De ce sa nu adoptam aceeasi tactica pentru a urca la izvorul faptelor noastre bune, al virtutilor noastre, al puterii care lucreaza orice fapta buna: iubirea?

citeste mai mult
Traducere:
Maria-Cornelia ICA jr
Editura:
An aparitie:
2011

Scrie o opinie

Nota: HTML este citit ca text!

Rating:
Trimite opinie