Libraria Bizantina / Vezi toate / Carte / Religie / Spiritualitate / Sfantul Atanasie cel Mare | Viata Sfintei Sinclitichia si alte scrieri ascetice
Sfantul Atanasie cel Mare | Viata Sfintei Sinclitichia si alte scrieri ascetice
de Sfantul Atanasie cel Mare
(0 opinii)
Cod produs: LB-2019-0656
Autor: Sfantul Atanasie cel Mare
Editura: Doxologia

Pret: 15,00 lei

Sfantul Atanasie cel Mare    |    Viata Sfintei Sinclitichia si alte scrieri asceticeDoxologia - Iasi, 2019Colectia Viata in HristosSeria Margaritare - 9Traducere din limba greaca veche de L...
citeste mai mult

Cantitate:

-
+
SAU
ne puteti contacta si la: 0751 166 116 (L-V: 9:00-20:00, S: 10:00-18:00)
Sfantul Atanasie cel Mare | Viata Sfintei Sinclitichia si alte scrieri ascetice
Sfantul Atanasie cel Mare | Viata Sfintei Sinclitichia si alte scrieri ascetice

(0 opinii)

Pret: 15,00 lei

Sfantul Atanasie cel Mare    |    Viata Sfintei Sinclitichia si alte scrieri ascetice

Doxologia - Iasi, 2019

Colectia Viata in Hristos

Seria Margaritare - 9

Traducere din limba greaca veche de Laura ENACHE

Editie ingrijita, introducere si note de Diac. Ilarion ARGATU

Carte tiparita cu binecuvantarea Inaltpreasfintitului TEOFAN, Mitropolitul Moldovei si Bucovinei

||||

Extras din Studiul introductiv

Ramanem asadar la ideea expusa deja, aceea ca Sinclitichia, ca si Evagrie si Ioan Casian nu sunt creatori literari originali ai unor precepte de vietuire monastica, ci sunt reprezentanti individuali, chiar sistematizatori, ai unei traditii, in virtutea careia este imposibil sa nu poata fi identificate anumite modalitati asemanatoare – sau chiar identice – de a exprima sau practica invatatura crestina si viata ascetica, acest lucru neimplicand o filiatie duhovniceasca Evagrie – Ioan Casian – Sinclitichia.

Chestiunea autorului acestei Vieti este dependenta de cea a datarii ei. Cum insa, in ceea ce priveste datarea, nu se poate afirma nimic mai mult decat ca a fost scrisa cel mai tarziu la jumatatea secolului al V-lea, ramane sa analizam ce informatii ofera diversele surse in ceea ce priveste autorul.

La inceputul operei, autorul se prezinta pe sine ca unul care a „aflat de la apropiati” despre viata si petrecerea fericitei Sinclitichia si care a „auzit superficial de la cei de o varsta cu ea despre varsta copilariei ei”. Se considera pe sine nevrednic a povesti viata Sinclitichiei, insa crede in acelasi timp ca „intreaga fire a oameniloreste lipsita de putinta de a povesti faptele ei bune” si astfelscrie pentru a aduna acestea tuturor drept „comoara, bucate mantuitoare”. Acestea sunt singurele referinte interne la autor, insuficiente pentru a ne putea conduce la o concluzie.

citeste mai mult
Traducere:
Traducere din limba greaca veche de Laura ENACHE
Editura:
An aparitie:
2019

Scrie o opinie

Nota: HTML este citit ca text!

Rating:
Trimite opinie