Libraria Bizantina / Vezi toate / Carte / Religie / Spiritualitate / Provocari ale gandirii si vietii ortodoxe astazi — reflectii despre temeiurile crestine - Ieromonah Calinic (Berger)
Provocari ale gandirii si vietii ortodoxe astazi — reflectii despre temeiurile crestine - Ieromonah Calinic (Berger)
de Ieromonah Calinic (Berger)
(0 opinii)
Cod produs: CTD-2241
Autor: Ieromonah Calinic (Berger)
Editura: Deisis

Pret: 16,00 lei

IEROMONAH CALINIC (BERGER) | PROVOCARI ALE GANDIRII SI VIETII ORTODOXE ASTAZI. REFLECTII DESPRE TEMEIURILE CRESTINE DEISIS, Sibiu, 2012 Traducere Maria-Cornelia si diac. Ioan I. ICA Jr. Extr...
citeste mai mult

Cantitate:

-
+
SAU
ne puteti contacta si la: 0751 166 116 (L-V: 9:00-20:00, S: 10:00-18:00)
Provocari ale gandirii si vietii ortodoxe astazi — reflectii despre temeiurile crestine - Ieromonah Calinic (Berger)
Provocari ale gandirii si vietii ortodoxe astazi — reflectii despre temeiurile crestine - Ieromonah Calinic (Berger)

(0 opinii)

Pret: 16,00 lei

IEROMONAH CALINIC (BERGER) | PROVOCARI ALE GANDIRII SI VIETII ORTODOXE ASTAZI. REFLECTII DESPRE TEMEIURILE CRESTINE DEISIS, Sibiu, 2012 Traducere Maria-Cornelia si diac. Ioan I. ICA Jr.

Extras din Partea I. Reflectii despre nasterea lui Hristos. Nasterea Noului Adam, innoirea noastra “Dumnezeu S-a facut om pentru ca omul sa se poata face dumnezeu”, scria sfantul Irineu in secolul II, al carui dicton a devenit un principiu al credintei ortodoxe repetat de multi Parinti. Prin nasterea Sa, Fiul lui Dumnezeu “a innoit firea” noastra – a adus-o inapoi la ceea ce era menita sa fie. Mai mult de atat, El a dat firii omenesti ceva ce aceasta n-ar fi putut dobandi niciodata prin ea insasi: propria Lui prezenta dumnezeiasca accesibila din interiorul ei. Axioma patristica ne spune

“Dumnezeu S-a facut om”, ca omul “sa se poata face dumnezeu” – cu alte cuvinte, una cu Dumnezeu dupa al carui chip am fost creati. Faptul de “a ne face dumnezeu” e adanc inradacinat in firea omeneasca. E atat chemarea noastra originara (Fc 1, 27), cat si pacatul nostru originar (Fc 3, 5). Omul nu poate fi niciodata multumit cu lucrurile pamantesti, nici cu orice altceva ar “dobandi”. El va cauta intotdeauna mai mult, va cauta intotdeauna sa se transcenda, va nazui intotdeauna spre infinit.

Numai Dumnezeu poate in cele din urma sa-l multumeasca pe om. Caderea lui Adam a stat tocmai in aceasta pervertire a capacitatii sale omenesti de crestere infinita; pentru ca in loc de a-L cauta mai degraba pe Dumnezeu si a se uni cu El, Adam si-a facut un scop din el insusi si din lucrurile pamantesti. Or, toate aceste lucruri sunt finite si, luate pentru ele insele, nu-l pot satisface pe om si-l conduc in cele din urma numai la plictiseala. Fiul lui Dumnezeu Se face om ca sa reorienteze puterile noastre omenesti spre Dumnezeu si prin aceasta sa se refaca din nou cu putinta destinul nostru care este orientarea spre Dumnezeu.

Hristos reia inca o data chemarea lui Adam si e numit astfel “al doilea Adam” (1Co 15, 45 sq). E atat restaurarea, cat si implinirea, atat izvorul cat si scopul vietii omului. De aceea toate cele ce se intampla in nasterea, viata si moartea Sa au paralele cu cele intamplate in viata primului Adam. Ca Nou Adam, Hristos “desface” ceea ce a facut Adam si implineste El ceea ce acesta n-a implinit. [...]

citeste mai mult
Traducere:
Maria-Cornelia si diac. Ioan I. Ica jr.
Editura:
An aparitie:
2012
Coperta:
Brosata
Dimensiuni:
13 x 20 cm
Nr. pagini:
224
Limba:
Romana
Cod:
978-973-7859-80-8

Scrie o opinie

Nota: HTML este citit ca text!

Rating:
Trimite opinie