Libraria Bizantina / Vezi toate / Carte / Eseistica / Mircea ELIADE | Samanismul si tehnicile arhaice ale extazului
Mircea ELIADE | Samanismul si tehnicile arhaice ale extazului
de Mircea Eliade
(0 opinii)
Cod produs: LB-2019-0411
Autor: Mircea Eliade
Editura: Humanitas

Pret: 49,00 lei

Mircea ELIADE    |    Samanismul si tehnicile arhaice ale extazuluiHUMANITAS, 1997, 2014Traducere din franceza de Brindusa PRELIPCEANU si Cezar BALTAG||||Extras din Capitolul I – Generalitat...
citeste mai mult

Cantitate:

-
+
SAU
ne puteti contacta si la: 0751 166 116 (L-V: 9:00-20:00, S: 10:00-18:00)
Mircea ELIADE | Samanismul si tehnicile arhaice ale extazului
Mircea ELIADE | Samanismul si tehnicile arhaice ale extazului

(0 opinii)

Pret: 49,00 lei

Mircea ELIADE    |    Samanismul si tehnicile arhaice ale extazului

HUMANITAS, 1997, 2014

Traducere din franceza de Brindusa PRELIPCEANU si Cezar BALTAG

||||

Extras din Capitolul I – Generalitati. Metode de recrutare Samanism si vocatie mistica

Preliminarii

De la inceputul secolului incoace, etnologii au luat obiceiul sa foloseasca nediferentiat termenii de saman, medicine-man, vrajitor sau magician ca sa desemneze anumiti indivizi inzestrati cu puteri magico-religioase si atestati in toate societatile primitive. Prin extensie, aceeasi terminologie a fost aplicata si in studiul istoriei religioase a popoarelor „civilizate” si s-a vorbit, de pilda, despre un samanism indian, iranian, germanic sau chiar babilonian, atunci cand s-au facut referiri la elemente „primitive” atestate in religiile respective. Din mai multe motive, o atare confuzie nu poate decat sa dauneze intelegerii fenomenului samanic. Daca prin vocabula „saman” se intelege orice magician, vrajitor medicine-man sau persoana extatica, intalniti de-a lungul istoriei religiilor si etnologiei religioase, se ajunge la o notiune extrem de complexa, dar si imprecisa, a carei utilitate nu o vedem, deoarece dispunem deja de termenii „vrajitor” sau „magician”, pentru a exprima notiuni atat de disparate si aproximative cum sunt acelea de „magie” sau de „mistica primitiva”.

Consideram ca trebuie sa limitam folosirea vocabulelor „saman” si „samanism”, tocmai pentru a evita echivocurile si a avea o imagine mai clara chiar in ceea ce priveste istoria „magiei” si „vrajitoriei”. Caci, bineinteles, si samanul este vrajitor si un medecine-man; ele este socotit vindecator, asemenea tuturor vracilor, si fachir, asemenea tuturor magicienilor, primitivi sau moderni.

citeste mai mult
Autor:
Traducere:
Traducere din franceza de Brindusa PRELIPCEANU si Cezar BALTAG
Editura:
An aparitie:
1997, 2014

Scrie o opinie

Nota: HTML este citit ca text!

Rating:
Trimite opinie