Libraria Bizantina / Vezi toate / Carte / Eseistica / Matei CALINESCU | Cinci fete ale modernitatii. Modernism, avangarda, decadenta, kitsch, postmodernism
Matei CALINESCU | Cinci fete ale modernitatii. Modernism, avangarda, decadenta, kitsch, postmodernism
de Matei CALINESCU
(0 opinii)
Cod produs: LB-2019-0750
Autor: Matei CALINESCU
Editura: POLIROM

Pret: 49,95 lei

Matei CALINESCU    |    Cinci fete ale modernitatii    Modernism, avangarda, decadenta, kitsch, postmodernismPOLIROM, 2017Traducere de Tatiana PATRULESCU si Radu TURCANU||||Extras din Introd...
citeste mai mult

Cantitate:

-
+
SAU
ne puteti contacta si la: 0751 166 116 (L-V: 9:00-20:00, S: 10:00-18:00)
Matei CALINESCU | Cinci fete ale modernitatii. Modernism, avangarda, decadenta, kitsch, postmodernism
Matei CALINESCU | Cinci fete ale modernitatii. Modernism, avangarda, decadenta, kitsch, postmodernism

(0 opinii)

Pret: 49,95 lei

Matei CALINESCU    |    Cinci fete ale modernitatii    Modernism, avangarda, decadenta, kitsch, postmodernism

POLIROM, 2017

Traducere de Tatiana PATRULESCU si Radu TURCANU

||||

Extras din Introducere

In ultimii o suta cincizeci de ani, termeni precum modern, modernitate si, mai recent, modernism, ca si o seama de notiuni inrudite folosite in contexte artistice sau literare, au fost patrunsi din ce in ce mai mult de sensul relativismului istoric. Acest relativism este, in sine, o forma indirecta de critica a traditiei. Din perspectiva modernitatii, artistul este – cu sau fara voia sa – rupt de trecutul normativ cu criteriile lui imuabile, iar traditia nu mai are autoritatea de a-i oferi modele de imitat sau directii de urmat. Ii ramane artistului posibilitatea de a-si inventa un trecut personal si esentialmente modificabil. Principala lui sursa de inspiratie si creativitate este constiinta prezentului asumat in nemijlocita si irezistibila sa efemeritate. Astfel, se poate spune ca pentru artistul modern trecutul imita prezentul, si nu prezentul trecutul. In aceasta carte ne vom ocupa de o mutatie culturala majora care s-a produs odata cu trecerea de la o estetica a permanentei, bazata pe credinta intr-un ideal de frumusete neschimbator si transcendent, la o estetica a tranzitoriului si a imanentei, ale carei principale valori sunt schimbarea si noul.

La sfarsitul secolului al XVII-lea si in cursul celui de-al XVIII-lea, majoritatea „modernilor” implicati in celebra Querelle des Anciens et des Modernes (Cearta dintre antici si moderni) sau, corespondentul ei englezesc, The Battle of the Books (Batalia cartilor) continuau sa considere frumosul ca pe un model transcendent si etern.

citeste mai mult
Traducere:
Traducere de Tatiana PATRULESCU si Radu TURCANU
Editura:
An aparitie:
2017

Scrie o opinie

Nota: HTML este citit ca text!

Rating:
Trimite opinie