Libraria Bizantina / Vezi toate / Carte / Religie / Morala crestina / Cum a murit de fapt Iisus. Investigatiile unui medic
Cum a murit de fapt Iisus. Investigatiile unui medic
de Luigi MALANTRUCCO
(0 opinii)
Cod produs: LB-2019-042
Autor: Luigi MALANTRUCCO
Editura: Deisis

Pret: 20,00 lei

Luigi MALANTRUCCO  |  Cum a murit de fapt Iisus. Investigatiile unui medicEditura DEISIS –Sibiu, 2013Editia a II-aCuvant inainte – Alessandro MALANTRUCCOTraducere si prezentare – diac. Ioan ...
citeste mai mult

Cantitate:

-
+
SAU
ne puteti contacta si la: 0751 166 116 (L-V: 9:00-20:00, S: 10:00-18:00)
Cum a murit de fapt Iisus. Investigatiile unui medic
Cum a murit de fapt Iisus. Investigatiile unui medic

(0 opinii)

Pret: 20,00 lei

Luigi MALANTRUCCO  |  Cum a murit de fapt Iisus. Investigatiile unui medic

Editura DEISIS –Sibiu, 2013

Editia a II-a

Cuvant inainte – Alessandro MALANTRUCCO

Traducere si prezentare – diac. Ioan I. ICA jr

Extras de la p. 13

Veritabila Evanghelie a Mortii si invierii lui Iisus Hristos, Giulgiul atesta in acelasi timp realismul uman vizibil al Intruparii si Patimirii, cat si cel duhovnicesc invizibil al Invierii si Preamaririi, fiind o dubla icoana nefacuta-de-mana-omeneasca a lui Iisus Hristos atat ca Rob al durerilor, cat si ca Domn al slavei.

Doar ipoteza Patimirii si Invierii lui Iisus Hristos relatata de Evanghelii poate explica fenomenul unic si extraordinar al Giulgiului de la Torino atat in detaliile lui, cat si global. Citita corect, holograma cuantica de pe sindon (giulgiu in limba greaca, nn LB) ne zugraveste tabloul viu al rastignirii si invierii lui Iisus: loviturile peste fata; biciuirea intensa in pretoriu cu 120 de lovituri cu flagrum plumbatum, care au lasat contuzii adanci ale pielii si zonei subcutanate extrem de dureroase si sangerande; amuzamentul soldatilor romani care I-au apasat pe cap o ampla coroana de spini in forma de casca, lovindu-L apoi peste ea si imbracindu-L in deradere cu o mantie rosie a carei smulgere a redeschis ranile de pe spate; purtarea anevoioasa, cateva sute de metri, a barei transversale a crucii (patibulum) de 1,65 m si cantarind intre 35 – 56 kg (crucea intreaga cantarind 135 – 150 kg n-ar fi putut fi ridicata si transportata o asemenea distanta de cineva aflat intr-o astfel de stare); greutatea patibulum-ului si miscarea au redeschis ranile pe umeri si pe spate adancindu-le; urmele de pe genunchi atesta una sau mai multe caderi de care nu vorbesc Evangheliile, dar care se pot presupune din faptul ca patibulum-ul a trebuit sa fie carat pana la locul executiei de altcineva; dezbracarea la piele la locul executiei; pironirea cu piroane de 13 – 18 x 1 cm a membrelor superioare de patibulum si apoi a celor inferioare de stipes (stalpul vertical al crucii), probabil cu un singur piron, piciorul stang fiind peste cel drept; si, in fine, lovitura din coasta care a deschis cavitatea toracica facand sa curga sange si ser (“apa”) in mai multe randuri: o data la impungerea cu sulita si apoi cand a fost coborat de pe cruce si a fost pus pe pamant si ulterior in mormant. [...]

Extras de la p. 21

[...] Moartea a fost una reala, confirmata de impungerea coastei cu sulita, in urma careia  s-a scurs sange din atriul drept sau ventriculul stang si fluid seros pericardic.

Dificultatea principala a acestei reconstituiri medicale devenite azi opinie comuna e insa faptul ca se izbeste de marturia explicita a Evangheliilor care arata limpede ca moartea lui Iisus n-a fost moartea normala a celor rastigniti: pe cruce Iisus nu se comporta ca un om care se sufoca lent; desi in chinuri, vorbeste cu Dumnezeu, cu Mama Sa, cu talharii rastigniti impreuna cu El; si, mai cu seama, moare strigand puternic, mult mai repede decat se asteptau toti (mirandu-i pe soldati si pe Pilat), nemaifiind nevoie sa I se dea lovitura de gratie prin zdrobirea gambelor, constatarea decesului facandu-se printr-o impunsatura de sulita in coasta, din care a tasnit indata sangele si serul acumulate in cutia toracica. Ceea ce sugereaza ideea ca, daca a murit pe cruce, Iisus n-a murit de fapt din cauza crucii si a rastignirii. Plecand de la detaliile relatarilor Evangheliilor si de la datele constatabile printr-o analiza medicala a simptomelor omului de pe Giulgiu, dr. Luigi Malantrucco trece in revista critic cele cinci cauze posibile ale decesului lui Iisus stabilite anterior de diferiti medici – pericardita, asfixiere, colaps ortostatic, hemotorax si hemopericard postinfarctual – oprindu-se asupra celei din urma. Investigatiile proprii efectuate ii permit sa relanseze o ipoteza medicala formulata inca din 1847 de chirurgul britanic prezbiterian William Stroud: Iisus a murit, perfect constient, cel mai probabil in urma unei rupturi a inimii urmate de inundarea cu sange a cavitati toracice. Infarctul miocardic mortal cu hemopericard de pe Golgota n-a fost insa un eveniment subit, ci rezultatul unui proces infarctual declansat in conditiile exceptionale de stres in care S-a aflat Iisus in Gradina Ghetsimani. Cu alte cuvinte, se poate vorbi de o “dubla moarte” a lui Iisus, in sensul ca “moartea lui Hristos e un eveniment complex care s-a dezvoltat in jurul a doua momente: unul mai intim si privat – agonia din Ghetsimani – si altul mai vizibil si public – executia prin rastignire de pe Golgota.

citeste mai mult
Traducere:
Cuvant inainte – Alessandro MALANTRUCCO Traducere si prezentare – diac. Ioan I. ICA jr
Editura:
An aparitie:
2013

Scrie o opinie

Nota: HTML este citit ca text!

Rating:
Trimite opinie