Libraria Bizantina / Vezi toate / Carte / Eseistica / Giordano BRUN | Despre inlantuiri in general
Giordano BRUN | Despre inlantuiri in general
de Giordano BRUNO
(0 opinii)
Cod produs: LB-2020-0300
Autor: Giordano BRUNO
Editura: Ratio et Revelatio

Pret: 37,00 lei

Giordano BRUNO    |    Despre inlantuiri in generalDesiderius ERASMUS    |    Panegiric pentru Filip. Educarea principelui crestinEditura Ratio et Revelatio – Oradea, 2015Colectia Renascenti...
citeste mai mult

Cantitate:

-
+
SAU
ne puteti contacta si la: 0751 166 116 (L-V: 9:00-20:00, S: 10:00-18:00)
Giordano BRUN | Despre inlantuiri in general
Giordano BRUN | Despre inlantuiri in general

(0 opinii)

Pret: 37,00 lei

Giordano BRUNO    |    Despre inlantuiri in general

Desiderius ERASMUS    |    Panegiric pentru Filip. Educarea principelui crestin

Editura Ratio et Revelatio – Oradea, 2015

Colectia Renascentia

Traducere din limba latina, note si indici de Ioana COSTA

||||

Despre inlantuiri in general/ e x t ra s

[29] Momelile celui care inlantuie. Articolul XXVIII

Cel care inlantuie nu reuseste sa lege obiectul inlantuirii sale, dupa cum un comandant nu reuseste cu usurinta sa cucereasca o cetate bine pazita daca nu i se deschide o cale de acces de catre un tradator aflat inauntru sau de catre un aliat, care in vreun fel fie ii este complice, fie i se supune, fie se arata maleabil. Tot asa, in cazul ii speta Venus nu inlantuie si nici nu cucereste cu usurinta cetatea, atunci cand vasele sunt goale, spiritul tulburat, nelinistea arzanda; tradeaza insa cetatea vasele bine umplute, spiritul impacat, mintea linistita, trupul relaxat. Dupa ce supravegheaza vecinatatea unor astfel de paznici si santinele, trebuie sa cuteze dintr-o data sa atace, sa actioneze cu orice mijloc, sa nu dea indarat. Nu intr-alt chip trebuie sa lucreze atunci cand pregateste alte tipuri de inlantuiri.

[30] Scara celui care inlantuie. Articolul XXIX

Cel care inlantuie nu isi uneste siesi sufletul decat daca l-a rapit, si nu il rapeste decat daca l-a infrant; nu il infrange decat daca s-a impreunat cu el, nu se impreuneaza decat daca ajunge la el; nu ajunge la el decat prin intermediul miscarii, nu se misca decat printr-un impuls; nu i se alatura decat daca se apleaca spre el, ba chiar i se inclina; nu i se inclina decat daca e miscat de dorinta si de pofta; nu pofteste decat atunci cand cunoaste, nu cunoaste decat daca obiectul i se prezinta, in fata sau intr-un simulacru, ochilor sai, urechilor sale sau privirilor simtului interior. [...]

[31] Portile prin care ataca cel care inlantuie. Articolul XXX

Trei sunt la numar portile prin care vanatorul de suflete indrazneste sa isi intinda laturile: vazul, auzul si mintea sau imaginatia. Daca i se intampla sa poata patrunde prin toate cele trei porti, atunci inlantuie cu maxima forta si leaga cu noduri foarte stranse. [...]

Panegiric pentru Filip. Educarea principelui crestin/ e x t r a s

93. Dreptul cezarului in evanghelie/ 578/

Sa nu iti scape faptul ca ceea ce este spus in evanghelii sau in scrierile apostolilor in legatura cu necesitatea de a-i suporta pe stapani, de a te supune persoanelor oficiale, de a-i cinsti pe regi si de a plati tributul se refera la principii pagani, de vreme ce in timpurile acelea nu existau inca principi crestini.

citeste mai mult
An aparitie:
2015

Scrie o opinie

Nota: HTML este citit ca text!

Rating:
Trimite opinie