Libraria Bizantina / Vezi toate / Carte / Poezie, Teatru si Critica / George BANU (coord.) | Teatrul de arta, o traditie moderna
George BANU (coord.) | Teatrul de arta, o traditie moderna
de George BANU (coord.)
(0 opinii)
Cod produs: LB-2019-0216
Autor: George BANU (coord.)
Editura: NEMIRA

Pret: 39,90 lei

George BANU (coord.)    |    Teatrul de arta, o traditie modernaTitlul original:LES CITES DU THEATRE D’ART. DE STANISLAVSKI A STREHLER NEMIRA, 2010Traducere din limba franceza – Mirella NEDE...
citeste mai mult

Cantitate:

-
+
SAU
ne puteti contacta si la: 0751 166 116 (L-V: 9:00-20:00, S: 10:00-18:00)
George BANU (coord.)  |  Teatrul de arta, o traditie moderna
George BANU (coord.) | Teatrul de arta, o traditie moderna

(0 opinii)

Pret: 39,90 lei

George BANU (coord.)    |    Teatrul de arta, o traditie moderna

Titlul original:

LES CITES DU THEATRE D’ART. DE STANISLAVSKI A STREHLER

NEMIRA, 2010

Traducere din limba franceza – Mirella NEDELCU-PATUREAU

Editie ingrijita de Alina MAZILU 

||||

Extras din capitolul Permanente – Un urias stupid (p. 318)

Ideile revolutionare ale lui Craig in materie de regie si de decor au fost primele care au circulat in Europa si in lume: editia engleza a Primului dialog al Artei Teatrului (1905) s-a epuizat repede. Lucrarea a aparut mai intai la Berlin intr-o editie bilingva anglo-germana, cu o prefata a contelui Kessler, si in anul urmator a fost tradusa in olandeza si in rusa, intr-o versiune pirat. Tot in aceeasi epoca, in revista Deutsche Kunst und Dekoration apar in acelasi timp un articol de Craig si o prezentare critica a lucrarii sale si o serie importanta de desene de teatru. Schitele sale de decor si de costume erau, de altfel, expuse – cu alte desene reprezentand peisaje englezesti – la Galeria Friedmann und Weber din Berlin. Corpusul de treizeci si sapte de desene de teatru privea primele montari de Craig, „schitele de interpret” si seria de Masti (Acis si Galateea, Vikingii, Mult zgomot pentru nimic, Henry V, The Masque of Love, The Masque of London, Hunger of Masque, etc.). Expozitiile care ii permiteau deja artistului sa-si acopere cheltuielile contribuiau la raspandirea ideilor sale si ii faceau cunoscuta creatia teatrala. La cativa ani dupa expozitia sa berlineza, prin aparitia revistei The Mask, A Monthly Journal of the Art of Theater, publicata la Florenta incepand din martie 1908, Craig va avea la dispozitie o adevarata tribuna internationala.

The Mask este un ziar plin de idei si cel mai ieftin din lume”. Era adevarat: pretul fiecarui numar era modest si revista pe care  Craig o edita doar cu ajutorul fidelei sale asistente Dorothy Nevile Lees avea o prezentare tipografica eleganta, dar putin costisitoare. Daca o comparam cu reviste frantuzesti din epoca, precum Le Theatre (1898-1921), L’Art du Theatre (1901-1906) sau Comoedia illustree, al carei prim numar aparea in acelasi an (decembrie 1908), cu bogatia lor de fotografii si de planse ilustrate, The Mask, cu o coperta din carton verde si pagini tiparite pe o frumoasa hartie florentina, reproducea in interior gravuri vechi sau xilografii ale maestrului. Era, dupa Craig, arta teatrului (the Art of the Theatre), opusul muncii teatrului (the work of the theatre), cum numea el teatrul epocii sale, prada show-business-ului. Multi ani mai tarziu, in 1945, Copeau, prezentand o noua revista intitulata Masques, isi va aminti de revista lui Craig:

„[...] aceasta revista (The Mask), care ne-a initiat cu atata noblete si ne-a ghidat atat de util, nu este in nici un caz perimata. Cand o rasfoim astazi, ne dam seama mai bine ca niciodata ca sub frumoasa ei coperta de pergament ea a legat teatrul de toate marile forme ale artei si a incercat sa il smulga din toate felurile de rutina [...].”

795 (2)

citeste mai mult
Traducere:
Traducere din limba franceza – Mirella NEDELCU-PATUREAU
Editura:
An aparitie:
2010

Scrie o opinie

Nota: HTML este citit ca text!

Rating:
Trimite opinie