DESCRIERE
Dr. Laurentiu STREZA, Mitropolitul Ardealului
Explicarea Sfintelor Taine ale Botezului si Mirungerii
Editura Andreiana, Sibiu – 2020
Pret 19,00 Lei
Extras/ 4. Mirungerea dupa Sfanta Scriptura
In Legea Veche, ungerea cu untdelemn sfintit era savarsita ca ungere sacerdotala, pentru sfintirea preotilor. Dupa porunca lui Dumnezeu, Moise il investeste ca preot pe Aaron, turnand pe capul lui mir: „Apoi sa aduci pe Aaron si pe fiii lui la intrarea cortului adunarii si sa-i speli cu apa... apoi sa iei untdelemn de ungere, si sa-i torni pe cap si sa-l ungi” (Ies. XXIX, 4 si 7). De notat ca aici apar, in legatura si succesiune, cele doua acte: spalare-ungere.
Mirul era preparat „din cele mai bune mirodenii” (Ies. XXX, 23), iar cei unsi cu el se sfinteau ca slujitori ai Domnului (Ies. XXX, 30). Porunca lui Dumnezeu a fost indeplinita intocmai: „Dupa aceea a turnat Moise mir pe capul lui Aaron si l-a uns si l-a sfintit” (Levitic 8, 12).
Prin ungere erau investiti si regii. Samuel il unge rege pe Saul si Duhul Domnului coboara peste el, primind darul prorociei (I Regi X1-10). Ungerea cu mir era insotita deci de darul Duhului, care a facut din Saul nu numai un rege , ci si un profet. Acelasi lucru s-a intamplat si cu David (I Regi XVI, 13) si Solomon (III Regi I, 34).
Ungerea cu mir era considerata in Vechiul Testament ca pecetea unei imparatii sfinte (Ps. II, 2).