Libraria Bizantina / Vezi toate / Carte / Religie / Morala crestina / Asceza si casatoria, Mitropolit Antonie de Suroj
Asceza si casatoria, Mitropolit Antonie de Suroj
de Mitropolit Antonie de Suroj
(0 opinii)
Cod produs: CTDB-2476
Autor: Mitropolit Antonie de Suroj
Editura: Doxologia

Pret: 18,99 lei

Asceza si casatoria, de Mitropolit Antonie de Suroj - editura Doxologia „Telul omului, scopul si vocatia care i-au fost stabilite, este ca prin si dincolo de unirea sa cu Dumnezeu sa faca ac...
citeste mai mult

Cantitate:

-
+
SAU
ne puteti contacta si la: 0751 166 116 (L-V: 9:00-20:00, S: 10:00-18:00)
Asceza si casatoria, Mitropolit Antonie de Suroj
Asceza si casatoria, Mitropolit Antonie de Suroj

(0 opinii)

Pret: 18,99 lei

Asceza si casatoria, de Mitropolit Antonie de Suroj - editura Doxologia

„Telul omului, scopul si vocatia care i-au fost stabilite, este ca prin si dincolo de unirea sa cu Dumnezeu sa faca acest Dumnezeu Atotprezent si Trancedent Care invaluie si patrunde toate, «in care traim, ne miscam, fiintam»(II Pt. 1, 4) – mai apropiat sufletului decat propria-i respiratie.” Lucrarea „Asceza si Casatoria” (200 pp) este impartita in patru capitole.

In primul capitol intitulat „Introducere in asceza” ni se vorbeste despre ce inseamna asceza ca disciplina, despre importanta ascultarii si implinirii cuvantului Scripturii pentru dobandirea cugetului lui Hristos, despre rolul trupului in asceza si despre legatura dintre asceza si sfintele taine. Despre asceza mortificatoare, cea a trezviei si cea a sobrietatii, precum si despre tehnicile somatopsihice ni se vorbeste in capitolul al doilea. Aflam din lucrare ca Rugaciunea in Numele lui Iisus detine un loc aparte in asceza. Hristos este primit de inchinatorul ortodox in desavarsitul chivot al tacerii launtrice.

Avand o forma scurta, ea calauzeste sufletul la masura concentrarii si-l asaza fata catre fata cu Dumnezeu. Cuvintele acestei rugaciuni unesc toate puterile omului, spirituale, mintale si trupesti, intr-un singur act de inchinare autentica – adorarea iubitoare a lui Dumnezeu. Ea imbraca fiinta in neclintire. In acelasi timp, Rugaciunea cu Numele lui Iisus dezgoleste sufletul de toata subiectivitatea, egocentrismul si-l aseaza in obiectivitatea taramului dumnezeiesc; este si cale, si implinire a lepadarii si a negarii de sine.

Conform Inaltpreasfintitului Antonie, bogatia dogmatica si duhovniceasca a Rugaciunii lui Iisus este nemarginita: nu este doar rezumatul, ci credinta in sine, iar enigma sa este deslusita in Hristos. Nu doar ca ne vorbeste de Dumnezeu, ci datorita invocarii neincetate, ea este un adanc strigat al fapturii catre Dumnezeu sau, ea aduce prezenta lui Hristos pe care-l invoca. El insusi vine la faptura Sa, la cererea careia El infaptuieste singura minune dupa care tanjeste creatia: El locuieste impreuna cu faptura, El se uneste cu faptura, pentru ca sa nu mai fie doar o vietate ce traieste pur si simplu, ci Hristos care traieste in ea.

Mitropolitul Antonie de Suroj incearca sa hraneasca sufletul celui infometat dupa Dumnezeu considerand ca trebuie sa isi deschida sufletului, sa faca din el o piata, din care omul care vine sa ia ce are nevoie caci nu se cuvenea, conform spuselor sale, sa aiba in posesie nimic din viata sa, nimic din Dumnezeu. In capitolul al treilea autorul dezvaluie cateva aspecte ale vietii sale de monah. Capitolul al patrulea ne prezinta legaturile ce se creeaza intre Casatorie, Euharistie si monahism.

Este analizata in detaliu Taina Casatorie. Intelegem ca, fie alegem celibatul consacrat, dedicat, sau viata in casatorie, noi ne rostuim viata in taina bisericii in relatia cu Dumnezeu si cu toti cei care traiesc in Dumnezeu. Prin urmare, desi cele doua cai implica evident ceea ce am putut numi in termeni moderni un stil de viata diferit, esenta lor este aceeasi. Mirii sunt chemati sa zideasca Imparatia lui Dumnezeu in mijlocul lor, chiar ei, uniti prin iubirea pe care o au unul pentru celalalt si pentru Dumnezeu. De la un capat la celalalt in Vechiul si Noul Testament, in toate scrierile patristice si in randuielile liturgice gasim imaginea nuntii ca simbol, icoana – chiar daca imperfecta din cauza faptului ca este pamanteasca – a Cinei Mielului, a Imparatiei implinite, a tuturor fapturilor ce sunt una cu Dumnezeu si in Dumnezeu.

Se poate spune ca lepadarea monahala, disponibilitatea de a trai intr-o lume unde conectivitatea, solidaritatea, unitatea si unicitatea sunt atat de fundamentale pentru a supravietui trupeste si sufleteste, adica aceasta lepadare este o imagine a singuratatii lui Hristos, singuratatea lui Dumnezeu intrupat in om, ssi este, de asemenea, o imagine a caii, a urcussului pe Cruce, a Miresei, despre care Sfantul Apostol Petru vorbesste intr-una din epistolele sale, Mireasa Mielului, Mielul jertfelnic, Mielul care este adus ssi ucis pentru pacatele lumii, iubit, recunoscut ssi urmat de fapturile pe care El le-a creat, dupa cum spune Scriptura, oriunde merge El. Lucrarea „Asceza ssi casatoria” a Mitropolitului Antonie de Suroj (cea de-a patra din seria de autor dedicata de Editura Doxologia acestei personalitati remarcabile a Ortodoxiei) ne indeamna, oricat de diferite sunt caile ssi conditiile exterioare in care traim, sa implinim porunca iubirii lui Dumnezeu ssi a aproapelui.

Sursa: www.editura.doxologia.ro

citeste mai mult
Traducere:
Dragos Dasca
Editura:
An aparitie:
2014
Limba:
Romana
Cod:
978-606-666-324-3

Scrie o opinie

Nota: HTML este citit ca text!

Rating:
Trimite opinie